مراسم میلاد نبی اکرم در کلاس دوم

مرضیه جعفری:پروردگار ما ،پروردگار جهانیان است که پیامبران را فرستاد .قران را برای ما نوشت واخلاق را به ما یاد داد وحرم حضرت معصومه را برای ما درست کرد واهل بیت پیامبر را فرستاد..........................
فاطمه زارعی:پروردگار ما همان کسی است که به ما جنگل ودریا داده .من وقتی صدای دریا را می شنوم از کسی که ان را آفریده تشکر می کنم .وقتی صدای گنجشک یا بلبل را می شنوم از او تشکر می کنم ..................
زهرا صالحی:پروردگار ما همان خداییست که دریا را آفرید که صدای موجهایش زیباست وخوشایند. خداوندی که مرا خلق نمود وقران را که در ان زندگی پیامبران را نوشته فرستاد.................
فاطمه سادات عظیمی:............خدایا تو دشت بیکران را آفریدی وسپس در ان نقاشی دریا کشیدی!خدایا تو به گنجشکان پر پرواز دادی .........................


از دانش آموزان کلاس خواستم در یک برگ کاغذ داستان زندگی یک برگ را بنویسند واز درسها وصحبتهایی که در کلاس علوم با هم در مورد فصلها وگیاهان داشتیم در نوشته هایشان استفاده کنند .
بعضی دانش آموزان به حدی این متن را زیبا نوشته بودند که تعجب مرا برانگیختند .لازم به ذکر است این دانشمندان کوچک من ،نوشته هایشان را در کلاس وبدون مشورت یا کمک بزرگتر ها نوشته اند.
اسامی بهترین نویسندگان داستان یک برگ(همراه با چند جمله جالب ایشان در همین متن) به شرح زیر است:
1.سبا صحت : ........در بهار سبز بودم ورنگ خوشگلی داشتم ..........در پاییز خشک شدم وبر زمین افتادم .............در هر فصلی به یک حالت بودم .
2.حورا سموعی:..........من تازه به دنیا امده ام وبعضی وقتها یک گنجشک کنار من می نشیند حالا عید نوروز است.................هواکم کم سرد می شود وبرگ درختان کم شده است ساقه یمن هم شل شده ودارم بر زمین می افتم ..............
3.نرگس رضایی:..........وقتی تغییر رنگ می دهم قرمز یا نارنجی میشوم من دوستان زیادی دارم ومی دانم که وقتی دوباره بهار شود برگهای زیادی به دنیا می ایند...............
4.رباب مومنی:..........حالا تابستان است وما بچه برگها خیلی تشنه هستیم وریشه های درخت به دنبال آب برای ما می گردند.خوش به حال آدمها که در تابستان به شنا می روند...........
5.فاطمه حیدری:.............در بهار به من خیلی خوش گذشت .در بهار درختان شکوفه می دهند وحالا در کنار من یک شکوفه ی قشنگ وخوشرنگ هست.........
6.سیده فاطمه قدوسی:.......درفصل بعدی یعنی پاییز برگها از درخت می ریزند .برگ کوچولو هم مثل بقیه ی دوستانش روی زمین افتاد........
7.ریحانه مولایی:........کم کم تابستان از راه رسید ومن بزرگتر شدم .راستی نگفتم که اسم مادرم درخت است وخیلی دوستش دارم ؟...........
8.معصومه آقایی:.....در فصل پاییز برگها می ریزند ومدرسه ها باز می شوندودر فصل زمستان هیچ برگی بر درختی دیده نمیشود........
9.عفیفه طاهری:.......پاییز بود من خشک شده بودم واز درخت افتادم .یک پسر مرا برای کاردستی اش برداشت وبه خانه برد .دوستانم همانجا ماندندو تبدیل به کود شدند .....
10.ریحانه زارعی:..........تابستان رسید این برگ گرمش بود.بچه ها شاداب بودندو بازی می کردند واو انها را می دید وگرما را فراموش می کرد.................
11.زهرا صالحی:سلام بچه ها .من یک برگ هستم که رنگ سبز کم رنگی دارم .من دوستان زیادی دارم که همه مثل خودم هستند.....................در تابستان هوا گرم است ودر ان موقع رنگ سبز پررنگ می شود........
12.شایسته:................در بهار هر وقت باران می اید ما خیس می شویم ..........در تابستان من از این بالا بچه ها را نگاه می کنم که شنا می کنند ای کاش من هم بچه بودم وشنا می کردم .................وقتی پاییز می شود من پایین می ریزم ومردم روی من پا می گذارند وخش خش می کنم ................

سه شنبه 10/24.......................قران
دوشنبه 10/30.......................املا
سه شنبه 11/1......................ریاضی
چهارشنبه 11/2........................علوم
شنبه 11/5.......................جمله نویسی
3.آمبولانس چگونه پیام خود را به دیگران می رساند؟
از طریق حرکت ⃝ از طریق نور⃝ از طریق نورو صدا ⃝ از طریق صدا⃝
4 .یک کش را در نظر بگیرید در کدام حالت صدا کلفت تر است؟
لرزش تند⃝ لرزش کند⃝ لرزش معمولی⃝ لرزش سریع⃝
5.چند وسیله را نام ببرید که صدا تولید می کند؟
6.کدام یک از صدا های زیر آزار دهنده هستند؟
صدای پرندگان ⃝ صدای موتور ⃝ صدای رود خانه⃝ صدای موسیقی⃝
7.افراد نابینا چگونه از نزدیک شدن آمبولانس یا ماشین پلیس با خبر می شوند؟
8.صدا های زیر چه پیامی دارد؟
صدای سوت پلیس:
صدای صوت داور مسابقه فوتبال:
9.صدای کدام یک از حیوانات زیر از همه نازکتر است؟
گنجشک ⃝ گاو ⃝ سگ ⃝ شیر⃝
10اگر رنگ سبز چراغ راهنما روشن باشد چه پیامی برای رانندگان دارد؟
11.کلمات زیر را در دو گروه طبقه بندی کنید؟
شیپور-لامپ روشن- سوت- چراغ قوه-تلفن-بوق ماشین-خورشید
☺.اجسامی که نور تولید می کنند:
☺.اجسامی که صدا تولید می کنند:
12.چشمه نور را تعریف کنید؟ 13.کدام یک چشمه نور است؟
میز ⃝ مداد⃝ خورشید⃝ کبریت خاموش⃝
-14.اجسامی که چشمه نور نیستند برای دیدن آنها ...........................لازم است.
15.آیا همه سایه ها تیره هستند؟ بله ⃝ خیر⃝
16.نام یک جانور را بنویسید که نور تولید می کند؟
17.کدام یک از وسایل زیر بدون سوخت حرکت می کنند؟
فرغون ⃝ موتور ⃝ کامیون ⃝ وانت ⃝
18.کدام یک از منابع زیر تمام شدنی هستند؟
باد⃝ آب ⃝ خورشید ⃝ نفت ⃝
19.فایده های استفاده از خورشید را بنویسید؟
.20.برای اینکه ترافیک کم شود باید چه کاری انجام دهیم؟
☺از ماشین های شخصی بیشتز استفاده کنیم .⃝
☺از وسایل نقلیه عمومی بیشتر استفاده کنیم.⃝
21.کدام یک وسیله نقلیه عمومی است؟
دوچرخه ⃝ اتوبوس ⃝ موتور ⃝ ماشین سواری
22.چند سوخت را نام ببرید؟
23.شما برای گرم کردن خانه تان از چه سوختی استفاده می کنید؟
24.به نظر شما اگر روزی سوختها تمام شوند چه اتفاقی می افتد؟
25.برای اینکه سوخت ها تمام نشوند چه راههایی را پیشنهاد می کنید؟






☺خاله شما چه نسبتی با مادرتان دارد؟
☺عموی شما چه نسبتی با پدر شما دارد؟
☺پسر دایی شما چه نسبتی با مادر شما دارد؟
☺دختر عمه شما چه نسبتی با پدر شما دارد؟
2.نوشته زیر را به صورت یک داستان کوتاه کامل کن.(حداقل در سه خط)
دیروز به خانه یپدر بزرگم رفته بودم .عصر او مثل همیشه مشغول اب دادن به گلها بود که...................
...............................................................................................................................
3.هم معنی کلمات زیر را بنویس:
یاری: سخن: تلاش: با محبت:
خوش حال: آهسته: مریض: تلاش:
پاکیزه: مواظبت:
4.به کسی که کلید می سازد...........................می گوییم
به کسی که کفش می دوزد ..............................می گوییم.
به کسی که گل می فروشد.................................می گوییم.
به کسی که پارچه می فروشد.............................می گوییم.
5.متن زیر را بخوان وبا کلمات داخل پرانتز کامل کن.(از -با -این- که -همین-آن-همان)
روز جمعه است.مادر............کمک دخترش نگار ،خانه را پاکیزه ومرتب می کند.نگار کمد وکتاب خانه اتاقش را تمیز می کرد..........مادر او را صدا کرد.مادر از نگار خواست یک دستمال از روی میز به او بدهد .نگار دستمال کوچکی برداشت وپرسید :مامان جان .........را می خواهید؟مادر نگاهی کرد وگفت:نه دخترم ..........را نمی خواهم .لطفا .............داخل آن جعبه دستمال زرد را بده.نگار گوشه یدستمال زردی را از جعبه بیرون کشید وگفت:.....................دستمال است.مادر لبخندی زد وگفت:بله عزیزم ....................است که می خواستم .
6.با هر کلمه جمله ای بنویس که بیشتر از پنج کلمه باشد.
تصمیم:
خسته:
غمگین:
امانت دار:
سخن گو:
7.با هر دو کلمه یک جمله بساز:
(قطره-باران):
(ناگهان-باد):
(شروع-نصیحت):
(حرف-لبخند):
8.کلمه های در هم ریخته را مرتب کن.وبنویس:
دوست/انسانهای/خدا/و/دارد/را/راست گو/درست کار/
برای/چوپان/خود/به/رفت/بالای/نجات/درختی/
وانگهی/شود/قطره قطره/جمع/دریا/گردد/
9.مخالف کلمه های زیر را بنویس.
روز: پایین: کوچک: دروغ گو:
کثیف: بلند: سیاه: کم:
2.چه کسی بیشترین هدیه را به تو داده است؟
3.اگر کسی به تو هدیه دهد چگونه از او تشکر می کنی؟
4.چگونه از خدای خود تشکر می کنی که این همه نعمت به تو هدیه داده است؟
5.چرا باید سپاسگزار خدا باشیم ؟
6.چند مورد از نعمتهای الهی را نقاشی کن.
8.....................به ما .........................داده تا بتوانیم همه جار ا ببینیم.
9.آیا تا حالا فکر کرده ای که پرندگان چه می گویند؟
10.به نظر تو چرا باید از خدا تشکر کرد؟
11.هنگامی که صدای ................. از مسجد بلند شد مادر ................گرفت وبه نماز ایستاد.
12.چرا صدای اذان از مسجدها پخش می شود؟
13.اگر الان بخواهی با خدا صحبت کنی به او چه می گویی؟
14.جمله ها را کامل کن:
☺خدایا بیماران را ....................................................
☺خدایا به نیازمندان..................................................
☺خدایا همه را .......................................................
15.حضرت فاطمه چه درسی به پسرش داد؟
16.نام فرزندان حضرت فاطمه را بگو؟
17.از کجا می فهمیم خدا با ما مهربان است؟
18.کدام مهربانتر است؟ مادر خدا
19..........................مهر با نترین مهربانان است.
20.پیامبر در مورد مهربانی خداوند چه گفت؟
21.موذن به چه کسی می گویند؟
22.چرا باید قبل از خواندن نماز وضو بگیریم؟
23.در وضو صورت را از جایی که .............................می روید تا ........................می شوییم.
24.در وضو دستها را از ................به ......................می شوییم.
25.در هنگام وضو اول پای ...........را مسح می کنیم بعد پای......................را.
26.برای چه کارهایی باید وضو بگیریم.
27.برای چه کارهایی بهتر است وضو بگیریم؟
28.مراحل وضو گرفتن را به ترتیب شماره بگذار
----صورت را می شوییم.
----با دست تر بر موهای جلوی سر می کشیم .
-----نیت می کنیم.
----دست چپ را می شوییم.
-----پای راست را می شوییم.
----پای چپ را مسح می کنیم.
-----دست را ست را می شوییم.
29.با کلمه خدا-پیامبر-مردم یک جمله بساز.
30.خدا چه کسانی را برای راهنمایی مردم فرستاده است؟ پیامبران یا امامان
31.پیامبران مردم را به چه چیزی راهنمایی می کنند؟
32.پیامبران بزرگ خدا ................نفر هستند.
33.کدام یک از پیامبران بزرگ خدا نیست.
-حضرت نوح -حضرت یوسف -حضرت موسی -حضرت ابراهیم
34.پیامبران آمده اند تا حرفهای................را به گوش ....................برسانند.
35.آیا خدا فقط پنج پیامبر فرستاده است؟
36.نام پیامبر ما مسلمانان چیست؟
37.تحقیق کن ویک داستان کوتاه از یکی از پیامبران الهی در کلاس تعریف کن.
38.از داستان مهمان کوچک چه درسی می گیری؟
39.من هم مانند پیامبر که با کودکان مهربان بود.....................................................................
40.یک نقاشی از کمک به دیگران بکش.
41.اهل بیت پیامبر چه کسانی هستند؟
42.پیامبر چه دعایی برای اهل بیت خود کرد؟
43.هنگامی که نام اهل بیت پیامبر را می بریم می گوییم .
--------صلی الله علیه وآله -----علیه السلام
44.نام پدر بزرگ امام حسن(ع)وامام حسین(ع).............................است.
45.نام همسر حضرت فاطمه ....................ونام پسرهای ایشان ...................و...................است.



اونها کیکهایی رو با خودشون اوردند که هر کدام به شکلی بود .یکی گرد یکی مربع یکی مستطیل
ونتیجه وقتی جالب شد که بچه ها کیک هاشون رو به قسمتهای کاملا مساوی وبه همون تعداد قسمتهایی تقسیم کردند که ازشون می خواستم .جاتون خالی بعدشم اون کیکهارو دسته جمعی خوردیم.

تقسیم یک تی تاب مستطیل شکل به دو مثلث هم اندازه

این نویسنده های کوچولوی من تونستند در اولین قدم برای نوشتن یک متن در گروه خود بهترین داستان رو بنویسند .قصه های هر گروه متنوع بود ولی داستان این گروه از نویسنده های کوچولو ابتدا -ماجرا-وانتها ونتیجه داشت .


در زنگ ریاضی برای عملکردی تر کردن آموزشهامون روی تابلوی شطرنجی وایت برد بچه ها هر کس اسمی رو به خط بنایی وبا ماژیک وایت برد نوشت .وچقدر هم زیبا نوشتند .راستش اصلا فکر نمی کردم این قدر راحت وبا علاقه کار کنند.
